Skisser 2

Her kommer de ferdige skissene, så nå skal jeg begynne å jobbe med å lage illustrasjonen på data. :) Her er løven. Jeg liker veldig godt de trekantene som på en måte blir en forlengelse av manen. Løven «sender» de over på jenta, og trekantene blir en visualisering av løvens handling og samspillet mellom han og jenta. IMG_20131004_0002

IMG_8467

IMG_8464

Er fremdeles litt usikker på toppen av huset, om jeg skal ha spindelvev eller ikke, vindu eller ikke… Tenker jeg også må videreutvikle den litt digitalt slik at jeg ikke blir bundet 100 % til denne skissen.

Farger: 

Jeg har gjort litt reasearch på fargesymbolikk/psykologi. Her er noe av det jeg fant:

Black represents a lack of color, the primordial void, emptiness.
– makes one feel inconspicuous
– provides a restful emptiness
In the west, black is the color of mourning

http://www.sensationalcolor.com/color-meaning/color-meaning-symbolism-psychology/all-about-the-color-black-4382#.UlJjN4a-2Sp

 Yellow shines with optimism, enlightenment, and happiness.
Shades of golden yellow carry the promise of a positive future.
Yellow will advance from surrounding colors and instill optimism and energy, as well as spark creative thoughts.
Encourages communication

http://www.sensationalcolor.com/color-meaning/color-meaning-symbolism-psychology/all-about-the-color-yellow-4297#.UlJhNYa-2So

 Red: So, it may be said that pure red is the color of divine love, the Holy Spirit, courage, self-sacrifice, martyrdom, and all the warm impulses that belong to the great-hearted everywhere.

http://www.sensationalcolor.com/color-meaning/color-meaning-symbolism-psychology/all-about-the-color-red-4344#.UlJhR4a-2So

På bildet under kan man finne alle mulige betydninger, så den er verdt en titt :)

Jeg tenker å bruke fargene blå, svart (kalde farger) og gul, litt rød og oransje (varme farger). De kalde fargene skal symbolisere det gamle, vonde, mens de varme fargene blir det nye, rene, gode. «You violate the dark with light.» Fargene må jobbes mer med i Photoshop, der har jeg flere muligheter enn med blyantene mine :)

IMG_8469IMG_8470 (Utsnitt)

Her er litt fargeinspirasjon:

2 kommentarer

Legg igjen en kommentar